سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تعداد کل بازدید : 187834

بازدید امروز : 15

بازدید دیروز : 13

مرحومین نایینی

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

سایت های مفید

لوگوی دوستان







درباره سایت

مرحومین نایینی
مدیر وبلاگ : محمد جواد ایمانی نایینی[288]
نویسندگان وبلاگ :
محمد صادق ایمانی (@)[23]

محمد رضا خدابخشیان[10]
مسعود عبایی (@)[3]

اورانوس[4]
نسیم[2]
مجتبی پوربافرانی[2]
حسین فرزانیان محمدی[4]
محمد مهدی ایمانی نایینی[0]

آخرین مرحومین نایین

پیوندهای مفید

لینک به لوگوی من

مرحومین نایینی

حضور و غیاب

یــــاهـو

فهرست موضوعی یادداشت ها

مجالس ترحیم[57] . انتخابات[42] . اخبار اجتماعی فرهنگی[42] . اخبار عمرانی[31] . اخبار عمومی[25] . حوادث[19] . اخبار کشور و جهان[16] . اخبار علمی آموزشی[11] . صنایع دستی نایین[11] . انتصابات[9] . مقالات و دست نوشته ها[9] . اخبار سیاسی[9] . اخبار نظامی انتظامی[8] . اخبار ورزش[7] . مشاهیر نایین[7] . اخبار سفرها[6] . اخبار پزشکی سلامت[5] . اطلاعیه ها[5] . قوانین سایت[5] . درباره سایت و نویسندگان[5] . عکس های جالب[3] . آموزش نویسندگان[3] . اخبار اقتصادی[3] . اخبار روستای بافران[2] . اخبار مذهبی[2] . عکس های خبری[2] . مناسبت ها[2] . نظرسنجی[2] . مجالس و مراسم . درباره سایت و نویسندگان نایین نیوز دات آی آر . انتقادات . اخبار روستای مهرجان . Naein News khddk khmdk دشثهد دشثثد دشهد نایینیان نائینیان Naeini . آثار تاریخی نایین .

نظرسنجی

دریافت کد نظرسنجی

 

آخرین اخبار نایین

با دریافت این کد و قراردادن آن در سایت خود ضمن افزایش بازدیدکننده سایت خود به 2برابر از آخرین اخبار و اطلاعات نایین و ایران باخبر شوید.

دریافت کد اخبار نایین

بایگانی

انتخابات اسفند 86
پاییز 1387
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386
تابستان 1386
بهار 1386

اشتراک

 

جویای دانش در سایه عنایت خداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

سایت نایین نیوز از عموم علاقمندان دعوت میکند تا به عنوان نویسنده با سایت همکاری نموده و از مزایای فوق العاده سایت استفاده نمایند. برای دیدن اطلاعات بیشتر به قسمت قوانین سایت مراجعه فرمایید.

امام رضا(ع) در نایین

نویسنده:محمد جواد ایمانی نایینی::: جمعه 86/9/2::: ساعت 6:0 عصر

میلاد سراسر سعادت عالم آل محمد، امام رئوف، ابوالحسن، امام علی بن موسی الرضا«صلوات الله علیه»، را به ساحت مقدّس حضرت بقیه الله الاعظم«عج» و رهبر معظم انقلاب اسلام و عموم شیعیان جهان اسلام تبریک و تهنیت عرض می‏نماییم.

امام رضا(ع) در نایین

نایینـی ها!! در غـربت، عـزیـز باشیـد (منسـوب به امـام رضـا علیـه السلام)

امام رضا در نایینپخش سریال تاریخی و مذهبی ولایت عشق گامی مؤثر در افشای چهره نفاق و ظاهرفریبی مأمون و معرفی گوشه هایی از تاریخ خلفای عباسی و همچنین بخشی از سیره عملی و پایگاه علمی و مبارزاتی خورشید خراسان حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع) بوده است. اگر چه هنوز بسیاری از جوانب و وقایع این سفر تاریخی امام هشتم شیعیان، از مدینه تا مرو نادیده گرفته شده و ناگفته مانده است، حضور حضرت امام رضا(ع) در نایین و توقف آن حضرت در این شهر و استحمام و اقامه نماز و سخنرانی و دعا در حق نایینی ها داستانی شنیدنی دارد:
مأمون دستور داده بود امام(ع) را از شهرهای بزرگ و شلوغ و شیعه نشین عبور ندهند و لذا مسیر ورود به ایران از طریق خوزستان و مناطق خشک و کویری مرکزی تا نیشابور بود و مرو تعیین شده بود
نایین از جمله شهرهایی بود که این افتخار نصیبش شد، تا میزبان قدوم مبارک امام(ع) باشد گویا در میان محله های نایین کوی سنگ و محله کلوان در این میزبانی سهم بیشتری داشته اند، مسجد علویان در نزدیکی حسینیه کلوان، پس از حضور امام رضا(ع) و سخنرانی ایشان در فضای بیرونی مسجد که امروزه به قدمگاه مشهور است پی از آن پایگاه تبلیغات سادات و علویان شده است.
سنگی که در هنگام سخنرانی، بنا بر اقوال در زیر پای حضرت قرار داشته است و گویا در سال های اخیر به سرقت رفته است، سال ها مورد علاقه مردم و تداعی کننده حضور آن حضرت در این شهر بوده است،.بعضی معتقد بوده اند که جای پای امام(ع)، بر سنگ نقش بسته و شبیه آن چه در شهر قدمگاه نیشابور و صحـن داخلی امام زاده محمد محروق نیشابور وجود دارد، متبرک و مورد علاقه دوستـداران حضرت بـوده
است، استحمام آن حضرت در حمام کوی سنگ که امروز نیز دایر است و از آن تاریخ به بعد به حمام امام رضا (ع) شهرت یافته است و اقامه نماز آن حضرت در مسجد جنب این حمام،که پس از این واقعه به مسجد امام رضا (ع) مشهور شده است هنوز سینه به سینه نقل می شود. مشایعت و بدرقه مردم نایین که تا محله پادرخت بافران، همراه موکب ملوکانه امام(ع) صورت گرفته و سخنرانی کوتاه امام در بافران و جریان بازگشت ودعا در حق نایینی ها که فرموده اند: «در غربت، عزیز باشید» هنوز از بهترین یادمان ها و خاطره های مردم این دیار است و جالب این که درخت مشهور به درخت امام رضا(ع)، در قصبه ی بافران که بقایای ریشه آن هنوز باقی است، و در حکم سایه بانی برای محل سخنرانی و تودیع و دعای حضرت بوده است، هنوز مورد توجه مردم بافران و نایین و سایر مراجعین است.
منابع:
1- تاریخ نایین تألیف سید عبدالحجة بلاغی
2- مدینة الغربا یا تاریخ و جغرافیای تاریخی شهرستان نایین تألیف علیرضا انواری نایینی

« کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت سجاد (ع) نایین »



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

انتقال مطالب به سایت جدید نایین نیوز دات آی آر Naein News NaeinN
رؤیا احمدی درگذشت
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.naeinpeyk.tk